Kim in Los Angeles

Moving day and stuff....

Hello there, all you sweet people,

Dat is lang geleden dat ik een blogje heb geschreven. Maar aangezien we verhuisd zijn (woooohooooo) naar ons eigen plekje, en er nog geen internet was, was dit niet echt mogelijk. Op stage hadden we wel internet maar konden we niet gaan bloggen natuurlijk haha (skypen uiteraard wel he Inge :P ).

Maar we zijn nu eindelijk niet meer gehandicapt, en zijn nu voorzien van de beste uitvinding ooit: (na gesneden brood en keukenrol (toch Kenneth ;P )) Het internet.

Ik heb weer heel wat te vertellen sinds de laatste keer. Ik moet zelf ook weer even nadenken wat we allemaal hebben gedaan.

Afgelopen weekend (vrijdag avond) zijn we mee geweest naar een scouting gebeuren van Harold (de zoon van de ‘Kastjes'). Er werd deze avond een jongen ‘gehuldigd' tot Eagle scout. Dit betekend dat je weer een rang hoger bent. Er werden allerlei toespraken gegeven (Ook door Martin Kast, hij is scoutleader). Echt geweldig om te horen hoe iedereen de hemel ingeprezen wordt voor al hun goede patriotische daden die ze voor ‘het land' gedaan hebben. Hahaha. Die gekke amerikanen.

Maar het mooiste was nog, deze huldiging vond plaats op JPL. Dit is HET onderzoekscentrum van NASA. Echt zooo gaaf dat we daar geweest zijn. We hebben de Mars Rover gezien (een replica dan wel haha). En allemaal andere coole space dingen.

De volgende dag was een zeeeer leuke dag. Namelijk MOVING DAY. Iedereen heeft ons geholpen met verhuizen, en hebben ook van iedereen (de kastjes, collega's etc) spulletjes te leen gekregen voor in ons appartementje. Zelfs een LCD full HD tv scherm van mijn begeleider. He's soooo sweet. :D

Op dit moment hebben we alleen nog wat tafeltjes nodig (tv staat op een stoel :$) en wat lampjes (de slaapkamer heeft geen lamp. Wederom: gekke amerikanen), maar die gaan we aankomende maandag bij Ikea halen (toch nog een beetje europees blijven he).

Ons appartement bestaat uit een woonkamer (met openhaard),open keuken (met koelkast, oven en vaatwasser en zelf aangeschafte magnetron bij het leger des heils ), 1 slaapkamer, een inloopkast en een badkamer met ligbad (relaxuuuh). En een balkon, aan het zwembad.

In het complex zelf zit een verwarmd buiten zwembad met jaccuzi, een fitnessruimte en laundry ruimte. En het zit allemaal op loopafstand van het leuke centrum van Pasadena (en old Pasadena).

Ons adres is: 280 East Del Mar boulevard (appartment 119), Pasadena, 91101, California.

Het is heerlijk om op ons zelf te zijn, maar we missen de familie Kast wel een beetje. Ze zijn erg lief voor ons geweest ( en nog steeds).

Het probleem over wie wat gaan doen in het huishouden is ook opgelost. Wanneer we allebei iets niet willen doen, gaan we ‘Penny Can' spelen. Hierbij gooi je op een afstand penny's in een blikje, en wie er de meeste ingooit hoeft die huishoudelijke taak niet te doen. Goeie deal toch? Haha.

Zondag overdag hebben we beetje boodschapjes gedaan, en geskyped met lieve Annemarie (en Marieke en Roland)(en Debby) op het terras bij Starbucks in het zonnetje. En heeeeel misschien komt Annemarie ook nog hier naar toe eind April.

Zondagavond zijn we ook nog naar de bioscoop geweest en hebben Sanctum 3D gekeken. Dit was een erg gave film(had ik ook niet anders verwacht van James Cameron) (tip voor als ie in Nederland uit komt). De rest van de week zijn we vooral erg druk geweest met werken, boodschappen doen, alles een beetje geregeld krijgen enzo.

En nu is het vrijdag de werkweek zit er al weer op. En ik heb al weer heel veel bij geleerd. Gisteren wel een beetje moeilijke dag gehad op stage. Zoals de meesten van jullie wel weten werk ik met proefdieren (muizen). En bij dit onderzoek worden de muizen met een bepaald gif behandeld (wat bij een goede dosis niet dodelijk is), en de dosis van dit gif is waarschijnlijk te hoog geweest, dus gisteren lagen er een paar dode muisjes in de kooien en de rest was heel erg ziek, allemaal strompelen en omvallen enzo (het zijn nog mini muisjes, ze zijn maar paar weken oud). Dus er is besloten om ze allemaal uit hun lijden te verlossen, en ze te doden. (20 stuks) Het is soms moeilijk om je verstand op nul te zetten en te denken: Het is allemaal voor een goed doel. Dit is dus de mindere kant van dit, voor de rest supergave, onderzoek.

Ik heb bijvoorbeeld zelf al muizen mogen opensnijden en orgaantjes er uit halen. Dat was echt erg interessant om te doen. En mijn begeleider vond dat ik het erg goed deed (ik zat nu al op het niveau wat sommige mensen na een jaar nog niet hebben. Schouderklopje voor mij :D ).

Vanavond zijn Bob en ik uit eten geweest naar The Cheesecake Factory. OMG wat was dat heerlijk zeg. Maar OMG wat was dat allemaal vet. Ik heb een burger gegeten met 1350 calorieen. Pffff. En als toetje een cheesecake. Hmmmm. Daarna nog even naar de H&M geweest om wat goedkope schoenen te halen, want ik heb maar 2 paar dichte schoenen meegenomen en aangezien het hier al een paar dagen regent (jah lach maar...) en nog wel een weekje duurt, had ik toch meer nodig dan dat. En oeh oeh, ik heb gisteren ook nog mijn eerste inkopen gedaan bij Forever 21 (mijn (en schoonzusje Kimmie en Linda's) favoriete winkel hier ieeeh). Ff een paar warme truien gekocht, aangezien het ook niet zo warm is nu (Geen rekening meegehouden toen ik mijn koffer ging pakken)(En zoals een goede boyscout zou zeggen: Always be prepared haha)

Maar nu gaan we lekker een weekend van 3 dagen tegemoet (het is presidents weekend). We gaan een autotje huren, maar weten nog niet precies wat we gaan doen. Ligt een beetje aan het weer. Als het wat beter wordt, willen we graag zondag naar het Aquarium of the pacific gaan aan Long Beach, en een boottocht gaan maken om walvissen te gaan spotten. En daarna naar Hollywood om ff een filmpje te pakken. Maar we zien wel wat we gaan doen. Dat komt vast wel weer in het volgende blogje.

Morgen gaan we lekker ff rustig aan doen. Wasje doen, opruimen etc. Bob gaat naar de kapper hier, ik ben zooo benieuwd wat ze gaan doen.

Dit was het denk ik wel voor deze keer. Ik mis jullie allemaal wel hoor. Wou maar dat jullie allemaal langs konden komen en genieten van dit mooie California samen met lieve Bobbie en ik.

En reageer allemaal maar lekker op de blogjes en foto's. Want we vinden het ook erg leuk om van jullie te horen allemaal. En natuurlijk mogen er ook langere verhalen gemaild worden naar de email, want ik wil natuurlijk ook wel weten wat er allemaal in Hengelo, Albergen, Borne, Nijverdal, Oldenzaal, Enschede, Almelo etc etc aan het gebeuren is.

Love ya. (k)

Picca's van de afgelopen week vind je hier.

Reacties

Reacties

Dees

Hey meissie, SUPER om weer zo'n leuk verhaal over jullie avonturen te lezen. wat kun je toch in zo'n korte tijd alweer veel meemaken. Ik ga dit weekend eens even de laptop van rick Skype ready maken, want dat geluid van die van mij wil het niet meer doen en dan wordt skypen wel heel erg lastig aangezien we niet opgeleid zijn met gebaren taal ;-) misschien toch ook wel weer een uitdaging whaha. nou ja we zien het wel.
Enjoy, Enjoy, Enjoy :D

Dikke X Dees

Annette

Hoi Kim,

Super om te horen dat het zo goed gaat allemaal!

Groetjes Annette

johan luhen

He harsdtikke gaaf daarzo bij jullie nieuwe huis met swimmingpool wordt tijd dat we er in albergen ook een uitgraven maar ja bij 2 graden is dat niet zo prettig.
onze laptop is weer ok alleen staan wij bij de videoafbeelding er op de kop in,daar moeten wij het even mee doen maar wordt wel weer gefixt alleen coen kon er (nog) niet uitkomen. Nou doe de wederhelft (bob) de groeten en o ja hardstikke super die sjaal van Fc Twente ze hebben de uitwedstrijd bij Kazan -22 graden gewonnen met 2-0 volgende week nog even de thuiswedstrijd (formaliteit) en dan weer ronde verder. Nou de groetjes dan maar nog veel plezier daar en werk ze

Marian Bosman

Hey Kim en Bob

Wat gaaf allemaal wat jullie zien en doen, alleen ben ik niet jaloers op het opensnijden van dieren, lijkt mij niks. Maar swimmingpool naast de deur en even walvissen spotten dat wil koud Nederland ook wel.
Hier in Coevorden(ja ik noem drente maar even, is er waarschijnlijk weer eens een moord gepleegd maar verder alles rustig hier, waar kijken wij naar uit? Onze dochter komt 2 weken thuis om eens even wat aan haar vermoeidheid bloedarmoede etc te doen.

he jullie twee blijf mooie verhalen schrijven dan reizen wij een beetje mee.

Groetjes van de bosmannetjes uit Coevorden.

debby

He Kim

haha jullie regen......gniffel gniffel, is er tenminste een overeenkomst met hier.
maar leuk weer wat van jullie te horen.
en walvissen kijken lijkt me leuk.
veel plezier nog en we horen weer.

x debby en de rest

Kim

@ Dees: Jah snel regelen die hap hoor. Want skypen moet snel een keer gebeuren. En geef een kusje aan Rick van me.
@Annette Groetjes aan iedereen op het lab van mij.
@Papa, wat vaag dat de videobeelden op de kop zijn. Haha nog nooit van gehoord zoiets. En ontzettend tof van twente natuurlijk weer. We gaan denk ik hier maar wat feestjes vieren als ze kampioen worden enzo.
@De bosmannetjes, Wat leuk zeg dat esther weer thuis komt. Alleen de reden waarom is wat minder. Ze moet ook rustig aan doen (zeg dat maar tegen haar, dat grote nicht dat heeft gezegd, haha). Dat bloedarmoede zou wel in de familie zitten ofzo, ik heb het ook altijd.
@Debby, geef je een knuffel aan youri, tara en julia van ons?

paulien

Wat leuk dat jullie nu en eigen plekje hebben en dat we jullie zo samen zien koken.Het ziet er allemaal erg mooi uit.Hoe zo?wij zijn studenten en hebben een appartement met zwemmbad en fitnessruimte,echt op z`n americaans.Maar we vinden het mooi dat jullie laten zien dat jullie trots op twente zijn dan weten we zeker dat jullie terug komen.We missen jullie ook en de lekkere stokbroden met tonijn van kim en de roereieren met van alles en nog wat er door heen van Bob.Dikke knuffel ma

Linnie

Hallooooooooooooooooooooooooooo!!!!

Eindelijk, eindelijk weer iets uit californie!! Pfff... Haha.
Wat super jullie huis man! Gewoon een zwembad, ligbad, open haard en noem maar op!! Maar wel een magnetron van het leger des heils (het moet ook niet naar jullie hoofd stijgen he :P).. Haha.

Goed om te horen dat het zo goed gaat op stage. Je bent een toppertje :)!

dikke kus,

ons

Frank

Wat hebben jullie het leuk, daar! Wordt er eigenlijk wel gewerkt ?! ~)
Lief, dat je Joep ook even noemt - het gaat (naar omstandigheden) goed.

johan Luhen

twente heeft 2-2 gespeeld tegen kazan en is ronde verder moet nu tegen st zenith-petersburg in maart
wordt een zeer zware hap

johan luhen

alles weer goed met creditcard

johan luhen

Twente zit in de bekerfinale gewonnen van fc Utrecht
met 1-0

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!