Kim in Los Angeles

En toen... Aan het werk!

Zooooo, daar ben ik dan weer.

Al weer heel wat meegemaakt sinds mijn laatste blog. De laatste keer dat ik had geschreven was zaterdagmiddag en hadden we lekker sushi gegeten, ik proberen om met stokjes te eten, maar dat is toch niet mijn ding. Maar de volgende dag kreeg ik nog een kans aangezien we dim sum gingen eten met de oudste dochter van Martin en Sylvia Kast (dat is dus onze begeleider en zijn vrouw). De dochter gaat trouwen met een chinese jongen, dus vandaar dat ze ons gingen introduceren met dim sum. Ik heb alles geprobeerd, aangezien een boer alles eet wat ie niet kent ;P. En ik moet je zeggen, het was heerlijk. Zelfs de kippenvoet (jaaah, voet) was lekker. Na deze ‘lunch' zijn we nog even naar een chinees winkelcentrum geweest. Dit was ook erg leuk om te zien, vooral al die chineesjes die naar je kijken alsof je een 1 of ander manga figuurtje bent. Hahaha.

Na dit avontuurtje zijn we naar de campus gegaan van de universiteit van hun jongste dochter, zij woont daar. Wederom is daar alles goed voor elkaar, alle voorzieningen zijn aanwezig. Ik begin te denken dat je in Nederland heel wat mogelijkheden mist qua studie als je het vergelijkt met hier in de US.

We zijn natuurlijk weer naar een starbucks geweest, en ik heb weer iets ontdekt wat ik lust; Frappucicno. Hahaha. Ik denk dat het moeilijk wordt om mijn gewicht aan te houden hier. Pffff.

S'avonds hebben de ‘Kastjes' ons meegenomen naar de bioscoop, en zijn we naar True grit geweest. Dit was een erg mooie film, alleen wanneer cowboys praten (Wat dus erg binnensmonds is) wordt het wel moeilijk om te volgen zonder onderltiteling. Maar wel weer 1 voordeel, ik hoefde mn bril niet op :D.

Na dit ontzettende leuke en drukke weekend, werd het toch tijd om maar aan het werk te gaan. Dus maandag vroeg uit de veren om over de 5 baans snelwegen naar het werk te gaan (also a big adventure). Eigenlijk hebben we die dag alleen maar papierwerk moeten invullen, dus nog geen labwerk verricht. Ook hebben we een koffiemok gekregen van Sylvia, met het USC logo erop, dus we zijn helemaal ingewijdt. Ik kreeg ook mijn begeleider toegewezen. Dit is Andrew (hij komt officieel uit de UK), en hij is zoooo grappig. Ik denk dat ik me wel ga vermaken de komende 5 maand. Vandaag (dinsdag) heb ik met hem meegekeken met het experiment waar ik hem mee ga helpen. We gingen tumoren in muizen op meten (die genetisch waren aangebracht), en muizen dood maken die te grote tumoren hadden, en dus uit hun lijden moesten verlossen. Dit was wel moeilijk om te zien, maar ik denk dat ik hier wel aan kan wennen.

Morgen gaan we dus weer een werkdagje tegemoet, en gaan we s'avonds met onze collega Heike (ze komt officieel uit Duitsland) en haar verloofde rond kijken voor appartementen in Pasadena (Heike woont daar ook, en weet de echt goede plekken), en we gaan ook lekker uiteten in een sportsbar met hun twee.

Alle collega's zijn sowieso erg lief voor ons. Ze willen ons overal mee naar toe nemen, om de leuke dingen van Los Angeles te kunnen ontdekken. We gaan ons zeker niet vervelen hier.

Oh jah ik ben nog helemaal vergeten te zeggen dat we zaterdagmiddag ook nog naar Hollywood zijn geweest. Nja, een deel ervan. De hoofdstraat.Dit was ook erg leuk om te zien. We hebben de walk of fame gelopen en ik heb mn eerste Forever21 gezien. Bob moest me tegenhouden omdat ik naar binnen wou rennen. Hahahaha (hij weet dat ik dan niet weer terug ben binnen 3 uur). Voor degene die niet weten wat dat is. Forever21 is een winkelketen die ik heb ontdekt toen ik in New York was, en ik ben helemaal verliefd geworden. Ook hebben we een deel van Mulholland drive gereden (dat is een bekende weg in de bergen daar), daar zijn we nog even gestopt en hebben we leuke foto;s kunnen nemen van downtown LA en het hollywood sign.

Zo nu zijn jullie denk ik wel weer up to date met onze avonturen.

De foto's zijn hierzien. En ik ben de vorige keer helemaal vergeten te zeggen dat mijn lieve Bobbie natuurlijk ook zijn blogje bijhoudt, met verhalen die over het algemeen wel het zelfde zullen zijn, maar toch wel vanuit een ander perspectief. Zijn blog is te vinden onder www.bobsteenhuis.reismee.nl. Tot het volgende blogje allemaal. Waar ik waarschijnijk wel leuke dingen te vertellen heb over appartement hunting, SuperBowl weekend etc etc.

Kusjes voor jullie allemaal.

Reacties

Reacties

johan Luhen

Nou hoe ist daar volgens de berichten van jullie kan het niet beter , AMERIKA alles big bigger biggest. gaat het op het labarotorium goed met het werk en de rest ook? We moeten een keer afspreken wanneer we gaan skypen Yoepieeeee.
Nou tot wederhorens en veel succes en lol daar.

johan Luhen

Oh nog even dit oom Gerrit is 3 februari jarig stuur hem even een mailtje zal die leuk vinden

sandra

hoi kim

Leuk om jullie verhalen te volgen en goed om te horen dat het allemaal goed bevalt tot nu toe.
Groetjes van sandra

joep

hey, ik kan jullie niet vinden op skype. mijn username is jjfvanbortel. kunnen jullie me vinden?

dr RZQ

Op tijd aan je werkplan beginnen, hoor! ;)

Heel veel succes en plezier. Als ik het tot nu toe allemaal lees, hoef ik me geen zorgen te maken.

Enjoy!

debby

ik kan jullie ook niet vinden op hyves

debby

oeps skype

debster

aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
heb je gewoon gezien en gesproken

lang leve de techniek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!